Tuesday, August 11, 2009

siapa suruh cari pasal....

al-kisahnya macam ni....
ade la seorang hamba allah yang aku kenal sebab die housemate aku before ni tapi sekarang dah dapat title bekas housemate aku...
die ni seorang yang tak indipendent la senang citer tapi aku tak amik port sebab oya layan kan je perangai die ni...

sampai satu time iaitu tengah hari tadi aku dapat call dari oya cakap yang die nak kuar dari rumah aku...lepas tu boleh ye die mintak duit deposit rumah yang die bayar ari tu dengan tak nak bayar full duit rumah untuk bulan ni sebab die duduk 10 hari je....
memang mendapatla ko kejap lagi ngan aku...

lepas tu tadi die balik lambat.. sampai-sampai rumah terus jumpa oya cakap pasal duit deposit tu dan terus kemas barang...aku dah comfirm la angin ye la... ko nak kuar rumah tapi tak reti ye nak bagitau kat aku...aku ni sape kat rumah ni??? jiran sebelah???

tadi aku dah tak tahan aku terus serang die....

aku : ape masalh ko sampai kelam kabut sangat nak kuar rumah malam ni jugak???
dah tak jumpa ari esok ke???
die : tak la aku nak teman member aku die dok sorang je kat rumah sewa tu..
aku : apasal tak lepak je kat rumah ni??? aku tak mintak extra charge pun...
die : tak pelah aku nak siapkan viva nanti...
aku : apasal ko tak reti-reti nak bagitau kat aku pasal ko nak kura rumah???
die : kan aku dah bagitau kat oya...ingat die dah bagitau semua kat kau??
aku : die bagitau tapi sekarang die belit cerita cakap ko taknak bayar duit rumah apasal??? (sebenarnye saje nak gertak sebab tu cakap macam tu)
die : eh mane ade aku cakap laen la.
aku : ha tau ko takut laen kali bagitau sendiri ko bukannya tak ade no tepon aku...rugi ke kalau mesej aku pun??? yang ko percaya bulat-bulat yang oya akan bagitau ape semua yang ko cakap tu apasal??? ingat die tu memory card ke boleh ingat semua???
die : aku bukannye tak nak bagitau tapi ko pun macam tak boleh nak cakap baik-baik kat aku macam mane???
aku : habis tu ko pun nak tunjuk bagusla kat aku??? dahla aku malas nak cakap banyak.. ko boleh kuar dari rumah ni tapi dengan syarat ko kena cari pengganti untuk engkau plus bayar duit sewa bulan sekarang jugak.
die : aku mane ade duit sekarang. aku dah bagitau kat oya yang mak aku boleh bagi hujung bulan ni..
aku : ha kalau macam tu hujung bulan ni jelah ko keluar tak boleh???
die : tak boleh sebab aku tak nak susahkan korang mengahantar aku pegi kelas semua...
aku : habis tu selama ni siapa yang hantar ko kalau bukan kitaorang??? selama ni pun berape puluh kali ko tak pergi kelas sebab kitorang???
die : memang la tak ade tapi aku tak nak susahkan korang???
aku : dah aku malas nak dengar alasan ko..sekarang ni ko ak bayar ke tak nak duit sewa tu???
die : aku memang nak bayar tapi ko tolong la faham mak aku tak kerja adik aku seorang kena h1n1 bf aku pun kalau tolong hujung bulan ni boleh la...fahamla keadaan aku macam mane???
aku : ko nak suruh aku faham ko tapi ko pernah tak terlintas nak faham pasal kitorang???
ko ingat ko keluar dari rumah ni ringankan beban kitorang ke??? membebankan lagi adelah dengan nak cover duit sewa untuk 2orang ko ingat senang???
die ; tak apelah kalau macam tu duit deposit aku tu korang amikla aku halalkan...
aku : abah ko!!! ko ingat aku ni kempunan sangat ke duit ko tu??? jangan nak belagak kaye boleh tak???
die : (menangis dan seterusnye membebel yang bukan-bukan dan aku malas nak dengar)

kesimpulannya:

  • die sebenarnye selfish...sebab kalau betul die tak nak susahkan kami pasal transport or makan everyday die boleh naik bas uitm orelse keluar dengan member...bukannye jeuh pun member die duk belakang giant...satu hala nak datang rumah aku
  • die suke mempergunakan family untuk menagih simpati...beb kalu oya boleh r ko guna trick macam tu tapi aku??? sory
  • tak indipendent langsung..kenapa??? die nak duduk sangat dengan kawan die sebab boleh anta pegi dan balik ke mana saje die nak pergi exspecially kelas or test or pegi bus stand...
  • die penipu besar...kalau betol die family susah and mak die tak bekerja macam mane mak die boleh cari duit untuk bagi die bayar hujung bulan ni??? lagi satu die dapat pt kan??? so??? ooo lupe every week balik jumpa boyfren sebab tu duit pt pun habis... lagi satu lifestyle die nampak mewah kot...use 2hp, pakai seluar levis, purse guess, ade laptop, ari tu baru je lepas beli printer....sah la kau tu penipu
  • die cakap lagi satu sebab nak duduk dekat rumah tu sebab tak payah bayar deposit... si bodoh ni ko tak boleh piki ke??? memnag la ko tak bayar sebab ko baru nak masuk duk umah tu...ape ke bengap la die ni
  • korang pikirla sendiri aku dah naik muak nak cakap pasal pompan ni huh~

9 shout out:

arifrusli said...

fuyoo gado gado.

no comment.

hehe.

ainey maryshal said...

hahahaha

EkiN JohaN said...

ak pun muak weh nak bace..
nth pape nth org tuh

Ekin said...

woi! ni cerita hebat ni... hahaha... rileks babe. kang cepat tua. =)

ainey maryshal said...

hahahaha ekin bongek....


huhu aku tengah chill ni

syikin mohamad said...

haha.
gile taiko kau nie.

ainey maryshal said...

tengah marah...sume benda boleh jadi

WiDuRi @rt@Ku$ said...

hahah..ko bdan je kecik....
tp gangster ah....

ainey maryshal said...

ha tu la die ainey
hahahahhahaha
tengah bengang doh